۱۳۹۲ دوشنبه ۲۵ شهريور  - 2013 9 Monday
خطری جدی تر از «ساپورت» خطری جدی تر از «ساپورت»
« عفاف » همواره در باور و بیان ما نسبت به « حجاب » مقدم بوده...
معرفی یک جوان هنرمند سرابی/حجت مبذول معرفی یک جوان هنرمند سرابی/حجت مبذول
در ادامه معرفی سرمایه های خلاق و هنری شهرمان با حجت مبذول هن...
 گفتگو با یک متخصص قلب و عروق /فشارخون با چراغ خاموش می آید گفتگو با یک متخصص قلب و عروق /فشارخون با چراغ خاموش می آید
دکتر پروانه علی اکبر زاده،متخصص قلب و عروق هم اکنون روزهای پ...
سری جدید پاسخ های حجت الاسلام اکرمی به سئوال های کاربران سری جدید پاسخ های حجت الاسلام اکرمی به سئوال های کاربران
حجت الاسلام اکرمی به بخش دیگری از سئوال های کاربران و مخاطبا...
برنامه نود شهری/موضوع خیابان ابترمانده فردوسی شرقی برنامه نود شهری/موضوع خیابان ابترمانده فردوسی شرقی
در حاشیه کلنگ زنی به دو طرح مهم شهرداری ،خیابان ابترمانده فر...
اسماعیل قهرمانی سرابی زاده ای که پیکرش هم ان دنیایی شد... اسماعیل قهرمانی سرابی زاده ای که پیکرش هم ان دنیایی شد...
اسماعیل با نیروهای گردان انصار به قربانگاه عشق رفتند.عملیات ...
آرشیو خبر آمار بازدید: 280 کد مطلب: 785  

پارکبانی در سراب طرحی موفق یا ناکام؟

نگاهی به اجرای طرح پارکبانی در سراب
۱۳۹۲ يکشنبه ۲۳ تير ساعت 11:56
سراب فردا:سرویس گزارش و خبر:در حالی که از مهر ماه 88 طرح پارکبانی با در سراب اجرایی شده و اهدافی از قبیل عدالت در توزیع جای پارک،کاستن از بارترافیکی و ساماندهی به وضعیت ناهمگون بافت و معابر شهری عنوان شد اما به نظر می رسد هم اینک این طرح به طرحی رهاشده و ناکام می ماند چراکه همچنان برخی مغازه داران با ایجاد موانعی از پارک خودروها جلوگیری می کنند؛خط کشی ها و جاهای مشخص شده از سوی رانندگان رعایت نمی شود و کمبود نیروی انسانی پارک بان برای اخذ مبالغ و نیز ناهمگونی در تعرفه ها و مشخص نشدن زمان پارک و ...به وضوح مشاهده می شود...


نیم نگاهی به آرشیو مطالب سال 88 در این زمینه می اندازیم:

شهردار سراب در سال 88 گفت: وجود بافت قدیمی و افزایش روز به روز خودرو عدم افزایش معابر و پاركینگ‌ها بخصوص در هسته مركزی شهر به تناسب جمعیت خودرو مشكلات ترافیكی حمل و نقل را چند برابر نموده است لذا با توجه به مطلب فوق و درخواست عده كثیری از شهروندان و جلوگیری از سرگردانی رانندگان جهت یافتن محل پارك خودرو و بهره‌برداری از محل‌های موجود و توزیع عادلانه جای پارك خودرو در حاشیه محل‌های اصلی و سایر نقاط مناسب و تسهیل در عبور و مرور طرح پارك‌بان در سراب اجرا می‌شود. این طرح با تلاش و پیگیری‌های مداوم شهرداری، شورای شهر، راهنمایی و رانندگی سراب تحقق یافته و موفقیت این طرح در گرو حمایت معنوی مسئولین و شهروندان خواهد بود لذا از شهروندان فهیم سراب استدعا دارم با مأمورین پاركبانی و راهنمایی و رانندگی نهایت همكاری را به عمل آورند تا بتوانیم باری از مشكلات ترافیكی شهر برداریم.

سرهنگ فریدی رییس وقت راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی در سال 88:
 وی علت اصلی ترافیك در این شهرستان را ناهمخوانی زیرساخت ها با افزایش خودرو اعلام كرد و گفت: اجرای طرح پاركبان در سراب تصویب و مطالعات كارشناسی آن آغاز شده است

اما یک شهروندسرابی در این مورد گفت: تا جایی که من می دانم

1) برای پارك حتما محل پارك و تابلوهای نصب شده را با دقت بررسی كنید در صورت سهل انگاری نسبت به مطالب نوشته شده روی تابلو مسئولیت هر گونه اتفاقی با راننده می باشد .
2) همه افراد برابر قانون مكلف به پرداخت هزینه پارك می باشند و در این مورد هیچ تبعیضی وجود ندارد.
3) پاركبانها با لباسهای فرم مخصوص و ظاهر كاملا متمایز قابل تشخیص می باشند.
4) پاركبانها برابر قرارداد مكلف به حفظ اموال مردم از قبیل وسیله نقیله ، موتورسیكلت و تجهیزات آن می باشد.
سوال اینجانب نیز این است كه واقعا نظارتی بر رعایت این مفاد می باشد؟ 

شهروند دیگری اظهارکرد:پاركبان بدون دستگاه دیجیتال ثبت و سیستم پرداخت الكترونیكی توسط رانندگان در هیچ كجای دنیا عملی و علمی نمی باشد. 

یک شهروند خارج دیده سرابی هم گفت: اگر سفری به کشورهای اروپایی داشته باشد متوجه می شوید که هزینه پارک خودرو در معابر بسیار زیاد است و شهروندان سفر با وسایل عمومی را ترجیح می دهند.
شهروند دیگری نیز در پاسخ به او یاداورشد: البته سرویس های عمومی باید منظم و مرتب باشند تا چنین انتظاری داشته باشیم.

پای صحبت مجری طرح پارک بانی

سید حسن اشرفی عضو هیئت مدیره ومجری طرح پارک بانی در سراب گله های بسیاری دارد
او گفت: متاسفانه ماموران پارک بانی با مشکلات زیادی روبرو هستند و ارگان های ذیربط نیز پاسخگوی مشکلات ما نیستند.

اشرفی به عنوان مثال مقاومت سرسختانه برخی مغازه داران در جلوگیری از پارک در خیابان و یا انحصاری کردن پارک به خودروشخصی صاحب مغازه را مورد اشاره قرارداد و افزود: مغازه دار به ماموران ما می گوید من عوارض شهرداری می دهم باید جلو مغازه ام مال خودم باشد.
وی همچنین ابرازداشت: ماموران راهنمایی و رانندگی نیز با این طرح همکاری کمتری از خود نشان می دهند.
از طرفی یکی از ماموران راهنمایی و رانندگی به خبرنگار ما گفت: علت را باید در اجرای ناقص طرح جستجو کرد وی افزود: به حد کافی مامور پارک بانی باید باشد تا هزینه پارک خودرو را دریافت کند نه اینکه مدت ها راننده به دنبال مامور پارک بانی باشد که این خود نیز در ترافیک موثر می شود.



یک شهروند نیز گفت: دستگاه پارکومتر باید جایگزین پارک بانان شود.
به هر حال آغازبه کار شورای جدید را که از 12 شهریور ماه خواهد بود به  فال نیک می گیریم و امیدواریم تا برای حل معضل پارکینگ و کمبود ان در سراب چاره ای بیاندیشند.


امیر : متاسفانه مردم سراب به جای پیاده روی وورزش ترجیح میدن ماشین سواری کنن که به نوعی واسه شون تفریح حساب میشه.
اشرفی- مجری طرح : درمورد مامور محترم راهنمایی باید عرض کنم که به حد کافی پارکبان درخیابانها درنظر گرفته شده است ولی متاسفانه با وجود این هیچگونه همکاری از سوی راهنمایی انجام نمی پذیرد تا آنجا که فرمانده محترم راهنمایی سراب فرموده اند که ماموران مارا با مردم به تنش نیندازید.لذا خواهشمنداست ماموران محترم راهنمایی قبلا با فرمانده خود هماهنگ شوند. باتشکر
اشرفی - مجری طرح : ضمن تشکر از شهروند محترم در خصوص مطرح نمودن پارکومتر به استحضار میرساند با توجه به اینکه کلانشهر تبریز به تازگی اقدام به نصب پارکومتر نموده و هنوز راه اندازی نکرده است لذا به محض اجرای پارکومتر در تبریز مجری طرح پارکبانی نیز اقدامات اولیه را با شهرداری سراب جهت ایجاد پارکومتر شهر سراب را انجام خواهد داد تا حداقل از نگهداشتن خودروهای مغازه داران و شهروندانی که ساختمان هایشان رو به خیابان بوده و پارکینگ ندارند و 24 ساعته در خیابانها نگهداشته و هزینه جای پارک نمیدهند حل گردد.باتشکر
سرابی : طبق قانون جدید راهنمایی و رانندگی در توقف کمتر از نیم ساعت نباید پول بدهند ؛ ولی در سراب اجرا نمی شود.
نظر شما
نام :  
پست الکترونیکی :  
نظر شما :